dijous, 19 de març del 2020

Caminada per la Terra Alta: ascensió a les roques d'en Benet. Quart dia del llarg viatge. 29/7/2002.

Les roques de Benet
Vaig eixir d'Horta de Sant Joan cap al Port, i vaig seguir la pista del mas de les Eres, va arribar un moment  que em vaig trobar una pintada  a una pedra  a mà esquerra que posava Roques de Benet,  Vaig deixar el cotxe a una part de la pista que es feia més ampla i pel lloc de la pedra vaig començar a pujar. Està molt ben marcada, vaig girar i em vaig trobar entre unes carrasques amb una forta pujada.

Enfilant-me a les roques d'en Benet
Era molt fàcil perquè hi havia  una pujada i es veien els cims eren  grans parets de pedra. Vaig arribar a un mirador o xicoteta explanada, on es veia  Horta de Sant Joan i Arnes. Després hi havia una esquerda o canal entre les roques que pujava. Em vaig enfilar, i a mig camí vaig veure una cabra muntesa  amb la singularitat que no s'espantava, ella pujava roques amunt amb una gran facilitat.

Assegut al cim
Vaig seguir pujant i en acabar la canal i vaig arribar a un replà on els cims encara pujaven més  amunt, vaig seguir la senda que girava a l'esquerra on després giraria, i vaig veure al davant  el Cap de Gos i a la dreta la punta del Faralló. N'hi ha molts voltors. Des del cim els veia com volaven  des de dalt.  Vaig girar cua i vaig pujar a l'altre rengle de cingles, on es trobava el cim més alt. Hi havia un punt on es veia tota la renglera de muntanyes del port. La baixada va ser fàcil i sense complicacions pel mateix lloc que havia pujat.


"Les roques de Benet, potser era  la muntanya més emblemàtica del Port, és retallen a l'horitzó amb les seves peculiars formes molt a prop d'Horta de Sant Joan i la seva visió creua un immediat desig de pujar-les. Formant una gran muralla de conglomerats de més de 250 metres de vertical, tenen un petit punt dèbil que permet la seva ascensió d'una manera fàcil i sense problemes, per una canal  exempta de dificultats però amb un cert risc de caiguda de pedres, cosa que s'ha de tenir molt en compte si som un grup molt nombrós.


A més de l'interès paisatgístic de l'excursió i de l'extraordinària panoràmica, cal afegir la possibilitat de veure algun ramat de cabres salvatges per les rodalies del cim. Les roques de Benet ja fa molts anys que són visitables pels escaladors, que han traçat nombroses vies de gran dificultat i compromís  per totes les seves cares"

(Itineraris pels ports de Beseit, a peu i amb cotxe, itinerari 7, les roques de Benet, pàgina 165, Jordi Bustos i Bernús)

 A l'enllaç podeu veure una ruta semblant de l'itinerari efectuat el 2002.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada