diumenge, 22 de març del 2020

Caminada per la Ribera d'Ebre. Garcia i Ascó. Sisè dia del llarg viatge. 31/7/2002.

Garcia
Després d'haver visitat Miravet, per la vesprada vaig seguir amb el cotxe cap  a Garcia, vaig pujar fins a l'església Vella, la capella tenia una part del sostre  enrunada, va ser bombardejada durant la guerra civil. Des d'allà teníem una visió molt bona de l'Ebre, veiem també com s'unia amb el riu Siurana.  En ser abandonada l'església Vella després de la guerra es va construir l'església Nova. A  l'església parroquial hi havia un sòcol de la primitiva fàbrica de l'Alcora de l'any 1727 del comte d'Aranda.


Ascó
Després  de passar per Garcia vaig anar amb el cotxe cap a Ascó,  tot creuant el pas de l'Ase, que era un lloc on l'Ebre s'estretia a causa d'un engorjat, vaig deixar Vinebre endarrere  i vaig arribar a Ascó.
Les primeres troballes al terme d'Ascó es remuntaven al neolític, dalt d'un turó es trobava el castell d'Ascó, era un castell àrab conquerit per Ramon Berenguer IV, i destruït  durant la guerra de Successió.


Ascó estava emmurallat i es trobava als peus del castell, el castell conservava una torre àrab, la garita i part d'una torre gòtica.
De la visita a Ascó cal esmentar la torre de Minaret o de Martinet, antic minaret de la mesquita, estava adossada a la casa ca Estisora, al carrer Major. Després de fer una volta pel centre històric vaig seguir  a peu el camí que pujava al castell.  En arribar vaig escorcollar cada tros de llenç, des del castell d'Ascó tenia una bona vista de poble i de la central nuclear. Després vaig tornar pel mateix camí que havia pujat fins arribar de nou al cotxe i em vaig encaminar cap  a Flix, vaig cercar un lloc tranquil per aparcar i passar la nit.
 A l'enllaç podeu veure la ruta aproximada del poble fins al castell.

 Riu Ebre a Garcia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada