dijous, 2 d’abril del 2020

Caminada per la Marina Alta: de Pedreguer a Xaló. Onzè dia dels primers passos d'el Camí.17/7/2005.

Eixim de Pedreguer
Vam eixir de Pedreguer, havíem fet nit al pis de Joan Costa, el president del Centre Excursionista de Pedreguer, vam quedar baix a la plaça, allà ens vam trobar de nou tota la colla; el Vicent, el Lluís,  David, la Sandra i la Sílvia, ara la direcció era Xaló. Vam eixir del poble, i vam començar a pujar en aquell matí nuvolat. Vam arribar a l'ermita de Sant Blai, allí ens vam trobar una xica de Pedreguer que ens va dir que estava molt cansada, finalment no ens va acompanyar ningú del poble.

La pedra de l'Enric
Vam passar per la pedra de l'Enric, un lloc molt significatiu per la gent de Pedreguer. L'Enric era un gran excursionista originari de Reus que va fundar el CEP, Centre excursionista de Pedreguer.  Quan passava per allí sempre deia que aquella pedra semblava un cor, per això van gravar en pedra el cor de l'Enric. Anàvem seguint el PR, la senda estava força emboscada d'argelagues i anàvem donant-nos punxades a les cames, les argelagues s'anaven menjant la senda, feia falta una bona retallada. Era difícil caminar donant-nos punxades a les cames.

Castell d'Aixa
Finalment vam arribar al castell d'Aixa, es trobava a la part més alta del cim de Beniquasi, que formava part de la serra de la Costera de la Solana. Allà ens vam fer una foto de grup i després vam davallar tot el que havíem pujat. Hi havia una muntanya farcida  de matolls de difícil baixada, anàvem agafant-nos de les herbes. Finalment vam arribar a una pista, ja a la part de sota de la muntanya. Ara ja feia més calor, i agraíem els pinarets ombrívols.

Xaló
Després d'alguna revolta de la senda vam arribar a Xaló. El regidor de cultura Jaume Fullana i l'alcalde  ens van donar la benvinguda i ens van acollir encantats als amics d'el Camí. Aquella vesprada la policia ens va portar als pavellons esportius municipals on vam dormir sobre aquells immensos matalassos. Aquella nit Lluís ens confirmava que abandonava l'expedició per l'estat del seu genoll. I amb la qual cosa ens havíem d'espavilar en els propers dies  els que quedàvem.

Recordant amb Vicent Iborra aquesta gesta em va contar que per la vesprada vam anar a visitar el celler de Xaló i ens van parlar dels vins.

Quinze anys després
Encara que aquesta va ser la primera caminada d'el Camí recorrent aquests pobles durant el juliol del 2005, el recorregut d'el Camí ha canviat el seu trajecte inicial, ja que ara Pedreguer forma part del brancal de les Valls de la Marina i el Camí  troncal segueix de Jesús Pobre, Gata,  Benissa, Senija, Llíber i Xaló.

Durant aquests 15 anys, d'ençà que vam fer aquest recorregut hem fet algunes visites culturals per aquests pobles, tant pel que fa a Xaló com a Pedreguer, tot i que ja no hem repetit aquest itinerari pel castell d'Aixa. A l'enllaç de la caminada del 16/4/2016 de Benissa a Xaló podeu veure la visita per Xaló i part del seu patrimoni.
Pel que fa a Pedreguer un bon exemple va ser la caminada del 19 de gener  que vam fer l'etapa Ondara, Pedreguer i Jesús Pobre on vam fer la visita cultural de Pedreguer.

Església de Pedreguer(caminada 19/1/19)

Mercat de Pedreguer, ubicació de l'antic palau (caminada 19-1-2019)