dimecres, 22 de maig del 2019

Caminada per la Serra de Tramuntana i el Raiguer, Mallorca: d'Alcúdia a Pollença.19/4/2019

Al Port d'Alcúdia
Vam iniciar el nostre camí per Mallorca  al port d’Alcúdia, ens vam trobar a la vora de  la mar, vam fer el rogle, vam explicar el Camí, i na Xaro ens va explicar la història d’Alcudi i les peculiaritats de l'etapa de hui. Ens vam trobar un grup de mallorquins i valencians  per fer aquella preciosa  etapa. Vam enfilar  el camí per la vorera de plataners fins arribar a  Alcúdia,  vam passar per la vora  del teatre romà de Pollentia, però no vam entrar.

Alcúdia
Alcúdia,(Alcudi anomenat pels mallorquins) tenia molt de patrimoni, especialment el recinte emmurallat del nucli antic. Vam passar pel majestuós portal  amb les esveltes torrasses, en entrar per dintre dels carrers hi havia alguna casa senyorial, així  com en arribar a l'altra banda la muralla nord vam veure  algunes torrasses,  els seus merlets i arcs apuntats, així com els portals de la part nord i l’església de Sant Jaume.

Vam passar per unes restes arqueològiques, i vam eixir de la població. Vam passar per la vora d'una torre circular que era el que quedava del molí de Moragues. Vam seguir caminant entre parets de pedra i conreus.

A la vora de la badia de Pollença
Una línia de palmeres washingtònies tallava l'horitzó, com si volgueren quadricular el cel.  Vam arribar al molí d’en Cabitla i per camins empedrats   vam arribar a la gran badia de Pollença, on allà al fons es retallava la serra de Tramuntana i el port de Pollença.

La Badia deixava veure les dues serralades muntanyoses que s'endinsaven dintre la mar, una més al nord i l'altra més al sud, la del nord seria  la serra de Tramuntana. Caminàvem per vora platja, sota els nostres peus hi havia  pilons de posidònia oceànica. Vam passar per una gran llac, que s'estenia a la nostra esquerra, era s'albufereta.

Feia vent i era difícil trobar un lloc per esmorzar, vora una caseta vam aturar-nos, a la vora de la mar per berenar. La part del final fins al port la vam fer per carretera a la vora de grans tamarits.  Vam creuar el torrent de Sant Jordi on hi havia ànecs nedant i algun grup de pollets d’ànec.

Cap a Pollença
Vam deixar el port i vam fer cap a l'interior, per un camí que anava per vora la carretera, però sense perill. Entre d'altres vam passar per la finca de can Suau, on hi havia oliveres de soques gegantines dignes de veure.

Vam passar per una parcel·la on hi havia fenàs en garbes secant-se, era per fer les ombrel·les de la platja. Abans d'arribar al poble ens vam aturar a la vora d'una caseta per dinar, després de dinar  i cantar algunes cançons  em van fer una sorpresa.

Jo si que vaig veure que s'anaven passant una cartolina que anaven signant, i va ser quan Sumsi em va agafar per banda i   davant de tot el grup em va fer l'entrega d'un detall molt bonic, un diploma amb el meu nom  en el que hi havia el mapa de Mallorca, feia referència al meu treball al Camí i em donava constància de la meua etapa 100, que era la d'Alcúdia a Pollença. Va ser molt bonic i molt emocionant.

Pollença
Vam arribar a Pollença. Vam passejar pels seus carrers i vam anar a dinar al club Pollença, vam escriure al llibre d’el Camí de Mallorca i vam segellar el carnet amb el segell del club, per la vesprada vam fer la visita cultural de Pollença. El nostre guia va vindre al dinar i després ens va acompanyar tota la vesprada explicant-nos moltes coses de Pollença.

A l'església hi havia una exposició fotogràfica de Guillem Bestard, on hi havia milers de fotografies de Pollença i gent de Pollença. Després vam enfilar cap al calvari on hi havia la mar d'esglaons fins l'ermita, i de gent que pujava i baixava, on hi havia una vista preciosa del poble i del Puig de Maria.
Ací teniu l'enllaç de la ruta a la pàgina del wikiloc.

Port d'Alcudi

El rogle inicial

Fem camí cap a Alcudi

Portal de l'entrada sud a Alcudi

Entrem  a la ciutat emmurallada

Dins del recinte emmurallat

Portal Nord

Església de Sant Jaume

Torrassa i muralles

Muralles

Muralles d'Alcúdia

Portal Nord d'Alcúdia

Deixem al nostre darrera les muralles

Fem camí cap al port de Pollença entre parets de pedra

Molí de Moragues

Fila de palmeres

Molí d'en Cabitla

Badia de Pollença

Al nord la serra de Tramuntana

Un llit de Posidònia

La mar estava enfurida

Muntanyes de posidònia

Un vell tamarit

El vent bufa  de llevant

El torrent de s'albufereta

Un ànec perdut al torrent de Sant Jordi

Torrent de Sant Jordi

Oliveres a can Suau

Un figueral florit

Secant fenàs per fer ombrel·les per la platja

Símbol de Pollença

Església de Pollença

Campanar de Pollença

Club de Pollença on vam dinar

Olivera retorçuda

Claustre

Gall de Pollença

Torre als jardins de Joan Marc Cervera, antiga casa pairal de la família Bruy

Pujada al calvari de Pollença

Escut de Pollença treballat en pedra

Puig de Maria, Pollença

Calvari de Pollença

Interior de l'ermita del calvari