dimecres, 22 de maig del 2019

Caminada pel Raiguer. Mallorca: de Santa Maria del Camí a Alaró. 22/4/2019

Santa Maria del Camí
Em vaig quedar a dormir a casa de Sumsi, a Santa Maria del Camí, era dilluns de Pasqua, hui faria el camí sol. Vaig eixir a peu de casa i vaig creuar el poble, per davant l'església i l'estació de tren,  un molí de vent encara conservava les aspes que sobreeixien entre els edificis. 

Vaig passar per un camp on hi havia una placa  de l’escola de Montesori, això em van fer recordar els meus anys de magisteri, tot i això no vaig veure l'edifici de l'escola. Em va alegrar veure les enganxines d'el Camí i el panell d’Alaró. Hui faria una ruta circular, que coincidia en la seua major part amb l'etapa d'el Camí fins Alaró, però després tornaria  a Santa Maria. 

Consell
El temps no estava molt clar i plovisquejava una mica, no era molt però era molest. Ara estava envoltat de camps de secà; de garroferars  amb ovelles pasturant, i camps de cereals. El dia estava molt tapat, al fons apareixia Consell, tenia una silueta molt confusa embolcallada  amb els  núvols. Vaig arribar a Consell,  les portes i finestres eren totes de mallorquines, com bé deia el seu nom. Vaig passar per l'església i vaig creuar el poble. 


Biniagual
La pluja i el vent estaven augmentant. Vaig seguir pel camí de Muro, ara apareixien grans extensions de vinya, que ens mostraven la importància del vi de la zona. Les figueres eren freqüents en mig del cereal. Vaig passar pel celler de Biniagual, encara hi tenien els tonells a fora, vaig passar pel poblet de Biniagual. Ens van contar que ho havien comprat uns alemanys i que volien tancar els carrers, però no els van deixar. El poble era molt enjardinat. La pluja fina  m'anava esgotant, tot i que encara estava prou sec. 


Binissalem
Vaig seguir cap a Binissalem, una altra gran finca de vinyes apareixia sota el nom de finca can Porrona. En arribar a Binisalem vam passar pel museu Llorenç Vilallonga. Vaig berenar una bona ensaïmada farcida de crema i vaig seguir. Vaig veure l'església i vaig seguir cap a Alaró. Vaig veure el monument en honor als picapedrers. 


Alaró
En eixir de la població vaig tornar a gaudir d’un paisatge de  conreus de secà compaginats amb ramaderia ovina. Ara ens enfilàvem per un caminet empedrat voltat de parets de pedra i farcit de pinassa. Vaig veure el cartell de Sa sini,  i la vista emboirada d’Alaró.

En entrar a Alaró em va sorprendre com estaven d'engalanats els arbres amb punt de ganxo de colors, vora l'església hi havia un bar i vaig intentar segellar, em van enviar a l'estanc que era la seua germana per poder encunyar. 


Cap a Santa Maria
En tenir-ho tot enllestit vaig seguir el camí que em tornaria a Santa Maria, era un camí bonic, era l'antic camí Vell, també anomenat camí Romà.

Tot i que el cel estava molt tapat  havia deixat de ploure i em deixava caminar tranquil. Alguna finca gran de vinya es deixava veure al mateix temps que els murs de pedra que dibuixaven el Camí Vell cap a Santa Maria. A poc a poc, al meu darrera es perfilaven trossos de la serra de Tramuntana mig tapada pels núvols que ho cobrien quasi tot. Finalment vaig arribar a Santa Maria del Camí havent complert aquesta gran circular de més de 35 km. Ho havia aconseguit.
 Ací podeu veure l'itinerari de la ruta.
Lledoner a Santa Maria del Camí

 Església de Santa Maria del Camí

 Molí de vent a Santa Maria del Camí

Placa de l'escola Montesori

Garroferes i ovelles 


Mas a la vora del camí de Consell

Vista de Consell

 Ovelles pasturant entre les garroferes

 Cereal verdejant 

 Església de Consell

Mural ceràmic de l'església de Consell

 Masos prop de Consell


 Finca de vinya prop de Biniagual

 Cruïlla de camins, camí de Binagual

Serp prop del camí

 Cereal al mes de maig vora el camí de Beniagual

 Celler de Biniagual

 Església a Biniagual

Biniagual

 Casa on va viure Llorenç Vilallonga

 Antic pou a Binissalem



Església de Binissalem

 Església de Binissalem

Homenatge als picapedrers de Binissalem

Portal de l'església

Les ovelles pasturant 

Sa paret florida


 Torre de defensa d'es Morante ( segle VIII)

 Camí de Binissalem a Alaró

 Camí empedrat cap a Alaró





 Església d'Alaró

 Plaça Major d'Alaró



Mas i la serra de tramuntana de fons


 Plantació de vinya a la vora del camí d'Alaró a Santa Maria del Camí

Camí d'Alaró a Santa Maria del Camí

 Empedrat del Camí d'Alaró a Santa Maria

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada