dimecres, 22 de maig del 2019

Caminada per la Vall d'Albaida: de Terrateig a Aielo de Rugat. 2/9/2019

Terrateig
Vam arribar a Terrateig, un poble de la Vall d'Albaida. Hui faríem l'etapa de Terrateig, Montixelvo, i Aielo de Rugat, del brancal d'el Camí Serpis Vernissa. Vam fer el rogle a Terrateig com ho  fem a cada poble, era un ritual per començar el Camí.

L'alcabó de Remigi
Era un poble menut que ens va costar poc de creuar, i de seguida ja estàvem passant entre mig de bancals d'oliveres, l'anomenada horta del Bessó, i  prompte vam arribar al bosc, el poble es quedava al nostre darrera. Ens vam aturar a l'alcabó de Remigi per esmorzar.  Vam guaitar per la llarga conducció d'aigua, soterrat hi havia com un reguer tapat  a dues vessants fetes amb lloses, de més de 20 metres de longitud i utilitzada antigament com a llavador a la part exterior.

Montitxelvo el teníem al nostre davant, el poble guaitava per dalt de la teulada de la casa. Vam esmorzar i vam fer petar la xarrada amb els  amics que feia temps que no veiem de la Vall d'Albaida  i de la Safor. En acabar l'esmorzar vam seguir el camí.

L'Arcà
Vam creuar el gual que ens separava del poble i vam entrar a la part urbana. Era un poble menut de cases baixes, vam arribar a la plaça de l'església. Alguns panells ceràmics amb motius religiosos cobrien el racó d'alguna façana. Alguna prou sanguinària com un martiri d'una santa, que es reflectia amb el cos cobert d'espases. Fàcilment vam eixir del poble i  ens vam posar a caminar per una arbreda, vam passar pel doble arc de l'aqüeducte,  el lloc és anomenat "l'arcà" i li dóna nom a tota la partida. Un dels arcs franquejava el barranquet i l'altre el camí.

Ens vam fer una foto de grup a l'arcà, ja que era un racó d'allò més bonic, i després a la vora del barranc hi havia un bosquet de pollancres. Vam aprofitar per fer-nos una foto de grup agafats dels arbres. Vam seguir voltats de canyars a la  vora el barranquet i  vam arribar a una bassa gegantina que canviava la visió del paisatge. Vam endinsar-nos per una zona més boscosa, vam passar per un petit salt d'aigua, vam passar per la font de Ferri,  era una senda de muntanya envoltada  per tot arreu de pi blanc (pinus halepensis),  també hi havia vistes del Benicadell.

El Castell d'Aielo
Ara la senda feia pujada, amb la qual cosa ens fatigàvem i notàvem la costera. La nostra fita era clara, arribar al castell d'Aielo. Ens vam aturar a la caseta  del Magre, on es va esperar una part del grup que no volien pujar dalt de tot. Vam  seguir la  senda i vam arribar a la part de dalt del castell. Teníem una visió impressionat de la Vall d'Albaida i dels pobles del voltant.
Allà en les profunditats de la vall  ens esperava Aielo de Rugat, el nostre destí. Uns trossos de muralla eren el que quedava de la fortificació.

Vam baixar del castell per la senda per on havíem pujat. Una mica abans d'arribar al poble vam trobar una construcció antiga on eixia una boca de reg, una paret gegantina s'elevava cap al cel, podien ser restes de la xarxa hidràulica que havíem seguit, com l'aqüeducte de l'arcà.

Aielo de Rugat
Vam arribar a Aielo de Rugat, un poble menut de la Vall d'Albaida,  i vam entrar a l'únic bar del poble. Mentre esperàvem  per dinar la calçotada vam recuperar els cotxes que teníem a Terrateig.  Vaig donar una volta pel poble. En dir-nos al bar que no tenien segell vaig  intentar buscar un altre lloc,  però ni l'ajuntament ni cap comerç estava obert, però malauradament  hi havia molt poca activitat al poble, i a més en ser dissabte estava tot tancat. Vam dinar calçotada i després d'atipar-nos i relaxar-nos una mica tot assaborint el dia vam tornar cap a casa.
A l'enllaç trobareu la traça del wikiloc per poder fer vosaltres la ruta.

Rogle de presentació a Terrateig

Fem Camí per la Vall d'Albaida

Terrateig queda al nostre darrere

Fem Camí a l'ombra dels pinars

Fem Camí amb els companys

L'alcabó de Remigi, una mina d'aigua prop de Montixelvo

Montixelvo des de la teulada de l'alcabó de Remigi

L'Alcabó de Remeigi, una mina d'aigua prop de Montixelvo

Església de Montixelvo

El martiri de la santa

La senda entre canyars

L'arcà

El grup d'el Camí a l'arcà

Els caminants juguen a amagar

La senda entre canyars

Montitxelvo al fons

Bassa prop de Montitxelvo

La Bassa i Montitxelvo al fons

Una garrofera monumental

Font del Ferri

Flor de marfull

Castell d'Aielo

Vista des del castell d'Aielo

Vistes de la Vall d'Albaida des del castell d'Aielo de Rugat

Vistes de la Vall d'Albaida des del castell d'Aielo